Technasium
Technasium staat voor actueel, levensecht bètatechnisch projectonderwijs. In teams werken leerlingen aan innovatieve oplossingen voor een betere en duurzame wereld. Samen zorgen we voor meer gedreven studenten van bètatechnische studies.
Netwerk Zuidoost-Nederland is opgericht in 2008. Inmiddels bestaat het netwerk uit 7 scholen. De jongst gediende is het Bouwens van der Boijecollege (Panningen) die het predicaat Technasium in 2018 verwierf.
Het netwerk werkt samen met de Universiteit Maastricht en Zuyd Hogeschool. Ook Fontys hogeschool heeft gezamenlijke activiteiten met meerdere technasiumscholen uit deze regio.
Techniekpact publiceerde onlangs een artikel over hoe het Technasium al 20 jaar een sterke focus heeft op studie- en loopbaanoriëntatie. Dit betaalt zich uit in een grotere instroom van technasiumleerlingen in bètatechnische vervolgopleidingen. Bekij …
Op 23 juni 2004 werd Stichting Technasium officieel opgericht in Groningen. In 20 jaar zijn we uitgegroeid tot een landelijke netwerkorganisatie van meer dan 100 technasiumscholen. Alle O&O-docenten, TOA’s, technatoren en schoolleiders hebben bij …
Deze week hebben de technasiumscholen die voldoen aan de basiseisen bericht gehad over hun predicaatverlenging. We hebben aan bijna al onze scholen kunnen bevestigen dat zij het predicaat Technasium in 2023-2024 behouden. Van harte gefeliciteerd! All …
Ruim 40 teams van technasiumleerlingen uit Midden- en Zuid-Limburg hebben volop gespeeddatet met experts en vervolgopleidingen. De bovenbouwleerlingen van Bernardinuscollege, Graaf Huyn College, Sophianum, ROER College Schöndeln en Het College Weert …
ROER College Schöndeln hield in samenwerking met FieldLab Robotics, Zuyd Hogeschool, Robomotive BV, AGVR BV en Agora Roermond de LEGO Sumo Robot Challenge. Tweedejaar technasiumleerlingen volgden een hackathon. Doel van de hackathon was het zelfstand …
Op 15 april vond de eerste netwerk- en instellingsoverstijgende online studiemiddag in het Zuiden plaats. Technasiumscholen, Fontys Venlo en Zuyd Hogeschool deelden kennis over hun opleidingen en curriculum. Zij sloten af met een dialoog over de same …